RSS

Syrena Sport FSO

Stylizacja paznokci moja pasja...


Temat: syrenka low poly

 http://www.aiw.cad.pl/s.html#syrena
1. Syrena Sport  (1960 r.!), z nadwoziem z laminatu, której, jak głosi
legenda,
jedyny prototyp gwałtownie dokonał żywota na niestrzeżonym przejeździe
kolejowym

http://www.weteranszos.pl/syrena/syrena-historia2.html
2. Syrena Sport również nie doczekała się podjęcia decyzji o produkcji.
Niestety do dnia dzisiejszego nie przetrwał prototyp tego auto.
W latach siedemdziesiątych przysłana do FSO komisja z KC kazała go zniszczyć
i spalić.

Fajne strony tak wogóle
I fajne tematy na 3D
Jeszcze na dodatek możnaby popularyzować polską technikę a nie tworzyć
kolejne BMW

P.S.
Ode mnie dla eMPecka wielki uścisk dłoni za pomysł, na 3D

Tomek
:)


Źródło: topranking.pl/1269/syrenka,low,poly.php


Temat: syrena


Wojciech Borczyk wrote:
Ejze, Marku, widziales prototyp "Syreny 110" ? Wygladal podobnie jak VW
Golf "jedynka"... Albo "Syrene Sport" ? Na wdrazanie dobrych i
"trafionych" projektow nigdy nie bylo u nas pieniedzy


A ja osobiście widziałem Syrenę 110 na ulicy.  I to kilka razy.
Wyprodukowano ok. 20 egzemplarzy.  A Syrena Sport mmm.... miodzio...
Albo FSO Coupe w ostateczności...  Szkoda ich...


Źródło: topranking.pl/1609/syrena.php


Temat: Białoruski traktor-rekordzista
Bo SAAB i Daimler-Benz (Mercedes to tylko nazwa marki) testowali swój produkt.
Wielkość FSO można ocenić po "sukcesach" eksportowcyh. W Polsce każdy, kto wtedy
miał samochód był szczęściarzem (lub komuchem) i nie narzekał. Nawet jeżeli auto
się psuło. PF 125 był dobry tylko w początkowym okresie kiedy FSO była montownią
a części w większości pochodziły z Włoch lub były wytwarzane na maszynach
dostarczonych przez Fiata. Potem z jakościa było juz tyko gorzej. Nawet Fiat w
końcu zarządał usunięcia swej nazwy.

I nie jest to przytyk do ludzi z FSO. Mieli dobre pomysły (Syrena Sport, Ogar i
pewnie wiele innych), których nie mogli realizować. O wszystkim decydowała
partia. A gwóźdź do trumny wbił minister Wilczek.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,50,28562406,28562406,Bialoruski_traktor_rekordzista.html


Temat: Szmajdziński: Odebranie przywilejów to prymityw...
Przykład pracy SB
Pamiętacie super auto z początku lat 60-tych skonstruowane w FSO -
Syrena Sport.

SB odnalazło ukryty w FSO prototyp i zniszczyła go kompletnie
(karoseria została młotkami rozbita w proch)

"Jedyny powstały, krwistoczerwony prototyp Syreny Sport, ukryto w
magazynach Ośrodka Badawczo - Rozwojowego w Falenicy, zgodnie z
wytycznymi możnych tamtego świata, gdzie cichutko stał, czekając na
niewidomo co, które miało być wykonanie przez nie wiadomo kogo, aż
do końca lat siedemdziesiątych. Wydano potem bestialską decyzję, by
go zniszczyć i choć pracownicy OBR za wszelką cenę starali się
uratować unikalny egzemplarz, specjalnie powołana komisja
skrupulatnie pilnowała, żeby samochód doszczętnie rozbić"

Żródło:
www.wydawca.net/syrena-sport.htm

Tak SB zarabiała na emerytury - spowalniając rozwój kraju...


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,902,85131882,85131882,Szmajdzinski_Odebranie_przywilejow_to_prymityw_.html


Temat: Kochajmy Syrenki
Akurat wiedza o tym że to "nasza" czerwona władza nie pozwoliła produkować
Syreny SPort jest powszechna - nie trzeba tutaj macierewicza. Zresztą tak było
z innymi naszymi konstrucjami np. Warszawa 210, Syrena 110 czy Mikrus.
Zaprzepaszczono ogromną szansę rozwoju własnego przemysłu motoryzacyjnego. A
fakt zniszczenia Syreny Sport odnalezionej gdzieś na terenie FSO przez SB jest
niestety smutną prawdą.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,59346464,59346464,Kochajmy_Syrenki.html


Temat: Ciekawostki motoryzacyjne z bloku wschodniego...
Gość portalu: Hiszpan napisał(a):

> Właśnie znalazłem super stronkę o motoryzacji z krajów "demoludów"...
> Nawet nie wiedziałem że w polsce były pomysły na takie auta...
>
> <a href="digilander.iol.it/cuoccimix/ENGLISH-automotorusse9-C(FSO).htm#L
> a%20Fiat%"target="_blank">digilander.iol.it/cuoccimix/ENGLISH-automotorusse9-C(
> FSO).htm#La%20Fiat%</a>
> 20"126"%20polacca%20(FSM)
>
> o innych krajach nie wspomnę...
>

Dzieki za ten link. Ja gdzies wczesniej wiekszosc z tych prototypow juz
widizalem, ale nigdy nie widzielem zdjecia Syreny Sport, mimo, ze oniej
slyszalem. Musze powiedziec, ze na tamte czasy to bila na glowe inne
samochody "sportowe" wygladem, tak przynajmniej wyglada z tego zdjecia. Jakbys
mial link do innych zdjec tego auta to daj na forum
PZDR Jankes

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,2201798,2201798,Ciekawostki_motoryzacyjne_z_bloku_wschodniego_.html


Temat: Ciężarówka, V=170 km/h
Ciężarówka, V=170 km/h
Tak jak nie lubię Auto-Świata, tak kupiłem ostatnio szmatławca tylko dla tego
artykułu autoswiat.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Artykul=13219
Pocieszenie dla mnie, że nie tylko w FSO w dawnych czasach podejmowali głupie
decyzje. Zamiast wstawić gdzieś do magazynu przy muzeum, żeby nabierało
wartości, MB zezłomował to wspaniałe dziwadło w 1967 roku.
Jedyny egzemplarz Syreny Sport rozwalono na kawałki w początkach lat 70.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,4303213,4303213,Ciezarowka_V_170_km_h.html


Temat: Czesi proszą Audi o pomoc przy Fabii WRC
Przy okazji wypuszczenia Fabii na rynek ukazalo sie pare artykulow oraz dodatki
specjalne paru gazet motoryzacyjnych. I tam czarno na bialym jest napisane co
robila Skoda.
A czemu sie dziwisz,ze ich VW przejal? DOstali zastrzyk kasy na badania i
projekty, dostep do technologii, uznana marke i wstep na niedostepne dotychczas
rynki. Przeciez to bardzo proste - dziweie sie temu pytaniu. To tak,jakbys sie
pytal po co FSO szukalo partnera,skoro mamy doskonalych inzynierow (Syrena 110,
Syrena Sport, FSO 1100 Coupe, Warszawa 210, Fiat 126 NP, kombi, bombel, Ogar i
wiele innych). Coz z potencjalu tworczego,gdy nie ma srodkow na realizacje.

A ze czescy inzynierowie nie sa glupi swiadczy ilosc wypuszczonych przez nich
samochodow serynych i prototypow. I nikt nie powie,ze w latach 60-,70, a nawet
na poczatku 90-tych Skoda nie cieszyla sie dobra opinia wsrod samochodow z
demoludow. Pamietam jak moj ojciec kupil nowe: w 1981 roku 105-ke, a w 1990
roku Favoritke - zainteresowanie ludzi bylo tak duze, ze az milo :-)

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,7790988,7790988,Czesi_prosza_Audi_o_pomoc_przy_Fabii_WRC.html


Temat: Poszukiwany, poszukiwana - marka samochodu
A jeszcze jako ciekawostkę dodam, że ten model był wyznacznikiem pewnego trendu
jeśli chodzi o brytyjskie sportowe kabriolety podobnie jak AC Cobra (inna
kultowa brytyjska marka roadsterów). Ale.....pod koniec lat 50 w Polsce w FSO
zaprojektowano Syrenę Sport która nidgy nie weszła do produkcji. Triumph
Spitfire jest łudząco podobny do Syreny.

auto-pol.republika.pl/syrena_sport.htm
I kto tu od kogo zerżnął? Ironicznie marka AC Cobra została wskrzeszona, a jej
najbardziej znana i poszukiwana wersja jest produkowana w ...Polsce w Mielcu.
Niestety cała produkcja jest w całości przeznaczona na rynek amerykański.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,15528,21859218,21859218,Poszukiwany_poszukiwana_marka_samochodu.html


Temat: PowerMac G5 do obejrzenia...
w wiadomosci pan.2003.06.28.11.44.52.729@poczta.onet.pl, nadawca Andrzej
Radecki z adresu a_radecki.nos@poczta.onet.pl dnia 28-06-2003 13:46 byl
uprzejmy napisac:


On Sat, 28 Jun 2003 09:44:01 +0000, Wojciech Orlinski wrote:

| Apple musi gdzieś na boku sprzedawać pecety, aby mieć kasę na takich
| projektantów i stylistów. Ze sprzedaży swoich kompów i tego co z nimi
| związane chyba ich nie opłacają. Tak czy siak czeka ich los Amigi i
| Atari :)

| Ciekawe, że firm, które naprawdę sprzedają pecety, jakoś na takich
| stylistów nie stać :-)

W sensie "maki są ładniejsze od pecetów"? A co powiesz na to?


Ekhem. Dobrze. Powiedzmy, że obleci, bo już nie chce mi się nabijać. Ale,
drogi kolego, który z tych komputerów masz Ty? Bo ja ciągle uparcie i
beznadziejnie drążę kwestię, dlaczego na makówkarskie "mój Mac jest ładny i
cenię go m.in. za dopracowany dizajn" widzę odpowiedzi "pecety też mogą być
ładne, oto jeden, jaki widziałem na zdjęciu na stronie w Pernambuco"

Albo: "estetyka jest nieważna".

Albo: "sam mam smutnego blaszakoburasa, ale widziałem na zdjęciach ładne
pecety".

Albo coś w tym rodzaju.

Ja ładnego i wydajnego, i funkcjonalnego laptopa mam już dziś.

PS. Jak byłem malutki ;-))), to po ulicach jeździły brzyyyyydkie samochody:
garbate warszawy i ify, syrenki, pierwsze fiaty 125, skody (brzydocie
starych skód z serii 100 dorównywały tylko wczesne zaporożce, nieudolnie
skopiowane z NSU czy czegoś tam), koszmarne wartburgi z płetwami itd.
Równocześnie w "czerwonych", sobotnich wydaniach Świata Młodych w rubryce
motoryzacyjnej pojawiały się zapierające dech w piersiach projekty i zdjęcia
prototypów z FSO i FSM - Syreny Sport 110, czy Warsa, czy czegoś tam.
Niestety, rzeczywistość definiowały brudne zaporożce i stare skody, a nie te
projekty i zdjęcia ze Świata Młodych...


Źródło: topranking.pl/1332/powermac,g5,do,obejrzenia.php


Temat: Syrena is the best!
tutaj jest pare zdan o Syrence i fotka Syreny Sport (zajeb... bryczka):

http://www.daewoo-fso.com.pl/fso/historia.htm#Syrena

Czarek


Źródło: topranking.pl/1627/syrena,is,the,best.php


Temat: FSM Beskid a Reno Tłingo...
Berkid nie wszedł do produkcji, bo nie życzył sobie tego Fiat - program
skasowano na życzenie makaroniarzy. Auto było praktycnzie przygotowane do
produkcji - nie był to żaden concept - car, powstało kilkanaście, czy nawet
kilkadziesięt sztuk tych aut. O Beskidzie było głośno w prasie motoryzacyjnej w
latach 80-tych, mam jeszcze gdzieś numety AUTO - Technika Motoryzacyjna z
dokładnymi opisami, specyfikacją techniczną itp. z ok. 87 roku. Fakt, że w
tamtym czasie i zachodnie firmy prezentowały jednobryłowe concept - cary, ale
nic ponadto. Beskid miał być produkowany. A Twingo jest tak nieudanym i
niecieszącym się powodzeniem autem, że produkuje się je bez większych zmian od
14 lat. Tak jest, wbrew temu co piszesz nadal się je produkuje - warto coś
niecoś wiedzieć, jak się zabiera głos. A prototyp ciągnika na bazie Żuka, do
którego łudząco podobny jest Renault Magnum, śmiało pozwala na stwierdzenie, że
francki go zerżnęły. Warszawa 210 - projekt, który z niejasnych względów został
skasowany. Kilka lat później świat ujrzała podobna doń Wołga Gaz 24. Przepiękne
Warszawy Ghia(to akurat nie stricte polski projekt) czy Syrena Sport, które nie
uzyskały akceptacji Gomółki(były ekstrawaganckie i zbytkowne, a koleś miał
siermiężny gust). Fiat 125p Coupe, PF 110p Coupe i Ogar - nie miały szans, bo
nie było na nie kasy w FSO. Unikalne projekty z Jelcza - autobus Odra 042 z
dwoma przednimi osiami skrętnymi(nie wiadomo dlaczego nie weszła do
produkcji,co było już postanowione) i projekt miejskiego autobusu 039, bardzo
na tamte czasy nowoczesnego - nie wszedł do produkcji choć był prawie gotowy,
bo przyszedł prikaz, że mamy kupić licencję od komunistów rządzących w tym
czasie upadającym Berlietem. Na PR 100, który wcale nie odpowiadał wymaganiom
polskich przewoźników. To tylko kilka bardzo ciekawych i na swoje czasy
nowoczesnych konstrukcji, które nie weszły do produkcji ze względów
politycznych lub ekonomicznych - tym niemniej widać, że nawet mimo
niesprzyjających warunków polscy konstruktorzy potrafili tworzyć ciekawe
pojazdy. Wielu polaków pracuje dziś zresztą w koncernach moto. Nie ma powodów
wstydzić sie polskiej myśli technicznej. Raczej naszej narodowej chorobie
powodującej, że Polską niemal zawsze rządzą ludzie niekompetentni.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,43739575,43739575,FSM_Beskid_a_Reno_Tlingo_.html


Temat: PowerMac G5 do obejrzenia...
On Sat, 28 Jun 2003 14:09:55 +0200
"Jerzy W. Bebak" <jure@acn.waw.plwrote:


| W sensie "maki są ładniejsze od pecetów"? A co powiesz na to?

Ekhem. Dobrze. Powiedzmy, że obleci, bo już nie chce mi się nabijać.
Ale, drogi kolego, który z tych komputerów masz Ty? Bo ja ciągle
uparcie i beznadziejnie drążę kwestię, dlaczego na makówkarskie "mój
Mac jest ładny i cenię go m.in. za dopracowany dizajn" widzę
odpowiedzi "pecety też mogą być ładne, oto jeden, jaki widziałem na
zdjęciu na stronie w Pernambuco"

Albo: "estetyka jest nieważna".


O ile mi wiadomo, to nie da się kupić "brzydkiego" Maka, tzn bez dizajnu
ale za to tańszego i konfigurowalnego. Mnie osobiście nie dziwi, że
ludzie generalnie wolą kupić prostego blaszaka niż awangardową
stylistykę. Przynajmniej większość ludzi zdaje się mieć takie
preferencje.

A linki służą głównie jako ilustracja możliwości wyboru. Można kupić
ładnego PC _jak ktoś chce_.


Albo: "sam mam smutnego blaszakoburasa, ale widziałem na zdjęciach
ładne pecety".


Ja mam szarego podbiurkowca w pracy. Kosztował 800 Euro wliczając
dziewiętnastocalowy monitor. W świecie PC jest wybór, wiec można wybrać
tanie i efektywne rozwiązanie. Gdybyśmy się zdecydowali na Maka to nie
było by wyboru i za dizajn trzeba by zapłacić. Chcąc nie chcąc.


Albo coś w tym rodzaju.


Moim zdaniem mamy tu typową sytuację "słodkich cytryn" i "kwaśnych
pomarańczy". Wy twierdzicie, że za dizajn zawsze warto zapłacić a
pececiarze, że jak ktoś chce to może sobie zapłacić. Większość nie płaci
bo im to widocznie zwisa. Oczywiście zawsze można ten argument
przeformułować do starego i dobrze znanego - babam - Nie Stać Was, wy
smutne kloniarze. I do tego w sumie sprowadza się cała twoja wypowiedź.


Ja ładnego i wydajnego, i funkcjonalnego laptopa mam już dziś.


Ja też, ale czego to dowodzi?


PS. Jak byłem malutki ;-))), to po ulicach jeździły brzyyyyydkie
samochody: garbate warszawy


Mi się warszawa podoba. Szczególnie te garbate.


i ify, syrenki, pierwsze fiaty 125, skody
(brzydocie starych skód z serii 100 dorównywały tylko wczesne
zaporożce, nieudolnie skopiowane z NSU czy czegoś tam), koszmarne
wartburgi z płetwami itd. Równocześnie w "czerwonych", sobotnich
wydaniach Świata Młodych w rubryce motoryzacyjnej pojawiały się
zapierające dech w piersiach projekty i zdjęcia prototypów z FSO i FSM
- Syreny Sport 110, czy Warsa, czy czegoś tam. Niestety, rzeczywistość
definiowały brudne zaporożce i stare skody, a nie te projekty i
zdjęcia ze Świata Młodych...--


No i w świecie komputerów jest podobnie. Ludzie wolą zapłacić za
gigaflopy i efpeesy niż za pudełko. Widocznie w Świecie ZU te parę
groszy za które można kupić dzieciakowi rower ma większe znaczenie niż
wystrój wnętrz. A to podobno Mak ma być taki przyjazny dla Zu? Widocznie
nie jest, skoro ZU generalnie wybierają PC.


Źródło: topranking.pl/1332/powermac,g5,do,obejrzenia.php