RSS

symulacja jazdy pociągiem

Stylizacja paznokci moja pasja...


Temat: Symulatory jazdy autobusem.
Bus driver - symulator jazdy autobusem.
coś takiego - vbus
Hard Truck: 18 Wheels of Steel [ogólnie cała seria 18WoS] - symulator ciężarówki
pociąg - trainz raildroad simulator 2006

Ja bardzo lubię serie 18Wheels of Steel, polecam. Jest tego duży wybór.
Źródło: blueforum.eu/viewtopic.php?t=9622



Temat: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)
" />
">A czy będzie uwzględniana zmiana częstotliwości pojawiania się pociągów, wynikająca z pory dnia czy pory roku?

Nie planuję uwzględniania pory dnia, porę roku - w scenariuszach już by można było.

Porę roku można spokojnie zasymulować przez usuwanie bądź dodawanie osobnych kart - zgodnie z rozkładem jazdy.

Porę dnia też by można było, ale to byłoby zwyczajnie niegrywalne - dużo prościej byłoby ustawić sztywno rozkład jazdy, ale to jest równie trudno grywalne, dlatego że gracz pasażerski musiałby mocno uważać.
Choć z drugiej strony dobre poukładanie toru etapów z kładzeniem pociągów na odpowiednich polach toru etapów dałoby się zrobić.
Wtedy jednak odpadają karty i losowość, a gracz pasażerski ledwie zipie.


">Zanosza sie 5-letnie testy jesli to ma byc 'competitive game' a nie tylko luzna symulacja...

Nikt nie mówił, że to będzie super luźna symulacja albo że testy będą trwały 2 miesiące.
Będą trwały tyle, ile uznamy za stosowne. Bubla nie wypuścimy, z 5 latami to oczywiste przerysowanie.
To ma być forma wariacji na temat, symulująca ruch w oparciu o organizację ruchu, a nie odtwarzająca ruch - taka gra nie miałaby zwyczajnie sensu.
Źródło: pitchcar.gry-planszowe.pl/forum/viewtopic.php?t=7503


Temat: Train map live - SWISS

(...), A serwis szwajcarski ma jednak swoje wady, największą jest to że nie uwzględnia zmian prędkości pomiędzy stacjami. Jest po prostu obliczana średnia z czasu jazdy idległości i dla niej pokazywana pozycja (przez to fałszywa), (...)

w jakich oblokach ty jestes ...?
nikt nie jest szalony takich dokladnych informacji udzielac tym bardziej w internecie umieszczac, gdzie osoby 3 mialy na wyciagniecie reki cale info. Malo jest swirusow w Europie, czy na Swiecie ?. Przypomnij sobie co bylo kilka lat temu w Hiszpani, i pare miesiecy temu w Niemczech, malo by brakowalo, aby 2 libanskich ludzikow wysadzienilo pociag!.. Tak wiec super ze koleje szwajcarskie udostepniaja takie info dla calego kraju CH, bo wcale nie musza....

kiedys byla informacja-symulacja na stronie lotnisk JFK, czy EWR o samolotych przylatujacych i wylatuajcych, z dokladnoscia co paru minut, ale zostalo to zdjete jako ogolna informacja.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5287


Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
Ja nie wiem niektórych naprawdę podnieca takie sączenie informacji. Dziś podam to jutro tamto...

Może do 13 grudnia zespolimy informacje w cały SRJP

Według mnie PKP powinno pokazywać projekt we wrześniu żeby ludzie mogli do końca października wnosić swoje uwagi do niego. A oni czekają, a potem pociąg z Elbląga do Olsztyna przyjeżdża po 7.30 rana i uwierzcie nie wszyscy zdążą do pracy czy szkoły na 8.
A jeszcze jedno pociąg nie kursuje w wakacje. No cóż, ale według PKP nim tylko uczniowie jeżdżą.
Moim marzeniem jest żeby wszystkie pociągi w Polsce miały cykliczne rozkłady jazdy. I powiem wam, że wtedy nawet cykl zachowany jest na mijankach sam próbowałem zrobić taką symulację na linii Gdynia - Hel. Z Gdyni odjazd zawsze 40 po pełnej z Helu 52 po pełnej i chyba w Juracie mi mijanki wychodziły, ale nie pamiętam dobrze.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5680


Temat: Modernizacja linii E-65 Warszawa-Gdynia + TILT >160 km/h

Z racji znacznego ruchu towarowego nie będzie tam przechyłki 150 mm. Wykres przedstawia promienie łuków V = 160 km/h przy 0,6 m/s2, czyli starej normie. Część łuków ma promień przystosowany do prędkości większych, ale to są wyjątki, więc (aby nie "szarpać" prędkością raz po raz) uśredniono ją na 160 dla klasyki.
To już coś wyjaśnia (w sprawie wykresu), ale jak dla mnie jest to bez sensu. Po otwarciu rynku przewozów pasażerskich do Trójmiasta i tak będą jeździć składy klasyczne. W tym również te zatrzymujące się w Tczewach, Malborkach i Ciechanowach. Więc jeżeli przewoźnik uzna, że go nie stać na większe zużycie energii (jazda "szarpana") to sobie sam uśredni prędkość rozkładową swych pociągów do jakże płynnej i oszczędnej 160tki. A jeśli będzie zależeć mu na byciu bardziej konkurencyjnym w czasie przejazdu - będzie jeździł taborem "ambitniej", płacąc za to więcej. Po co PLK ma decydować o tym za przewoźnika ograniczając vmax dla klasyków do 160 km/h?


Chwileczkę. Trzeba będzie zainstalować tam kabinówkę, więc profil prędkości można dowolnie dopasować z łagodnymi fazami przyspieszania i hamowania. Tym bardziej można zrobić tego symulację!
No właśnie...

I w jednym miejscu chyba się zgubiłem, albo czegoś nie rozumiem. Załóżmy, że IC kupi składy typu ICE 1-2 (coś bez wychyłu, z głowicami napędowymi). Jak zostaną one zakwalifikowane przez te przepisy (wykres)? Jako skład zespolony z wychylnym pudłem, czy jako skład klasyczny? Bo według mnie - to drugie.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=2892


Temat: Dzień Otwarty Węzła PKP Lublin 24.11.2007
Jak co roku w Lublinie odbędzie się Dzień Otwarty Węzła PKP Lublin. W tym roku taki dzień zaplanowany jest w przyszłą sobotę 24 Listopada 2007. Tegoroczny Dzień Otwarty Węzła PKP Lublin odbywać się będzie od godziny 10 do godziny 15 na dworcu głównym PKP w Lublinie. Lubelski Zakład Przewozów Regionalnych gwarantuje wiele atrakcji i miłe chwile spędzone wśród Kolejarzy. Tego dnia kluczem będzie wystawa taboru kolejowego. Nie zabraknie też multimedialnej symulacji jazdy pociągiem czy występów grupy tanecznej i orkiestry z Szkoły Transportowo-komunikacyjnej w Lublinie. Szczególnie nie zabraknie też promocyjnego pociągu który w ten dzień kursował będzie pomiędzy stacją Lublin Główny a Lublin Tatary. Pociąg ten w godzinach 10:30,11:30 i 13:30 kursował będzie pomiędzy tymi stacjami. Jeszcze raz gorąco zapraszamy w ten dzień na Lubelski Dworzec PKP na którym doznacie wielu atrakcji i wspomnień.



Źródło: www.pr.pkp.pl
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=4934


Temat: Szybka kolej? Tak! Akcja społeczna www.szybkakolejTAK.pl

Tej, no to jak? Chcecie mieć pociągi za "europejskie" ceny, a bilety za "polskie"? To nie spełnia twardych warunków bilansu ekonomicznego
Bilans zawsze wychodzi na zero Chodzi mi o to, aby w procesie planowania zakupu taboru KDP i rozkładu jazdy poustawiać maksymalną częstotliwość kursowania pociągów w godzinach szczytów tak by jednostkowa cena biletu była jak najniższa. Dokładnie na wzór tanich linii lotniczych, które od wczesnego poranka do późnego wieczora intensywnie wykorzystują swoją flotę a na lotniskach siadają nie na dłużej niż 25 min. Przy dużej ilości kursów w ciągu doby taki samolot - wypełniony pasażerami, którzy zapłacili za bilety relatywnie mało - zarobi na siebie i swoją firmę. Wszystko, o czym mówię, można przeliczyć, zrobić modele i symulacje. Trzeba tylko chcieć. Bo budowanie KDP dla 5% społeczeństwa, które będzie stać na horrendalnie wysokie ceny biletów, to nonsens.

mx
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=7808


Temat: Jaka to gra komputerowa?
" />Tak jest (choć pełna nazwa to Microsoft Train Simulator, ale to już maksymalne czepialstwo)

Gra wyszła w 2001 roku i wciąż jest uważana za najlepszy symulator kolejowy. Pomimo występowania innych gier jak Trainz, Rail Simulator czy World of Subways, żadna nie zbliżyła się ilością dodatków właśnie do poczciwego MSTSa. A wystarczy powiedzieć, że powstało wiele firm trudniących się tworzeniem tras oraz pociągów pod Traina. W samych Niemczech seria płatnych addonów Pro Train liczy ok. 25 dodatków (czyli tras takich jak Berlin-Rostock), a German Railroads dobiły do 10. Z kolei w USA połączono 10 stworzonych przez fanów tras i sieć ma długość 3000 mil. Nasi południowi sąsiedzi mają parę fanowskich tras, którymi można przejechać od Pragi do Tisov (na granicy słowacko-ukraińskiej, co daje ok. 12 godzin jazdy). Na tym tle polska scena wypada dość blado, choć można przejechać się już z Dębicy do Radymna (E30 Podkarpacie), Nysy do Kędzierzyna Koźle (PMK) a powstaje Centralna Magistrala Kolejowa z Warszawy do Krakowa czy trasa Poznań-Szczecin.
Wcale bym się nie zdziwił gdyby MSTS dysponował największą liczbą dodatków ze wszystkich gier jakie powstały. Na jego podstawce powstają wszelkiej maści trasy kolejowe, tramwajowe, metra na całym świecie. A że druga część została skreślona z planów wydawniczych to jeszcze długo będzie gościł w sercach wszystkich dużych chłopców. Ja gram w niego od 2001 (z przerwami, ale zawsze wracam ) i jest moją najukochańszą grą wszech czasów ^^


">Smok_Marek - 10
Thaxll'ssillya - 10
Der_SpeeDer - 4
Ric Simane - 3
Bowendurth - 3
Desmei - 2
Kenahi - 2
Rinso - 1

Źródło: draconis.boo.pl/viewtopic.php?t=1057


Temat: Pięknie K... Pięknie - czyli poranyy horror komunikacyjny
" />ja chciałem z tego miejsca w imieniu pasażerów jadących "do" i "z" warszawy bardzo serdecznie pozdrowić środkowym palcem tego barana od rozkładów kolejowych ksywa: "w godzinach szczytu pociągi bedą sie poruszać z PRIORYTETEM po tym czynnym torze zgodnie z główną falą ruchu pasażerskiego".

Otóż pięknie to wyglądało tylko na symulacji w TVN warszawa a rzeczywistość odbiega od prezentacji. Poranne pociągi w strone warszawy faktycznie chyba jada tym torem tak jak jeździły ale za to po południu wcale nim nie wracają "pod prąd" bezproblemowo tylko jadą jakimś innym torem bliżej szyn dalekobieżnych i PRZED WŁOCHAMI dopiero karkołomnie zmieniają 2 razy tory na te coraz bardziej po lewej żeby ostatnim pojechać "podprąd". Niestety zapewne wiąże sie to z tym że muszą przeciąć jeden z torów i wtedy ma nic po nim nie jechać (a o dziwo jeździ) wiec np pociag jadący 17.24 ze Śródmieścia ("Żyrardów") jak i SKM ruszająca (oby) o 17.27 przed Włochami stoją i czekają na niewiadomoco. 15 minut przed Włochami jest w zasadzie standardem ale np wczoraj SKM stała tam w środku pola 45 minut i ani drgnęła. Przed nią stał "żyrardów" a za nią wszystko inne co przez tą godzine miało jechać.
45 minutowy postój w ścisku w składzie bez ubikacji jest dość zabawny. Godzinna jazda po torze "z priorytetem" też jest zabawna. Tzn jako żart słowny.
Źródło: czerwiec1976.ursus.warszawa.pl/forum/viewtopic.php?t=374


Temat: Symulatory komunikacyjne
Moją ulubioną grą z tej kategorii jest Simutrans - RTS, który umożliwia zastosowanie wszelkich środków transportu zbiorowego i towarowego. Pojazdy szynowe, drogowe, powietrzne i wodne.
http://simutrans.com

Dla miłośników kolei świetną rozrywką jest Kolejarz - symulator stacji kolejowej. Gra polega na manewrowaniu, wyprawianiu i przyjmowaniu pociągów wszystkich kategorii na realistycznych stacjach, według prawdziwego rozkładu jazdy. Widok w grze przypomina pulpit nastawni.
http://kolejarz.prv.pl
Źródło: wroclawskakomunikacja.razit.pl/forum/viewtopic.php?t=116


Temat: Transport kolejowy czy drogowy?
" />Mała symulacja:
Rok 2013, wakacje. Jadę z dziewczyną na weekend do Poznania. Jaki środek transportu wybrać? Samochód czy pociąg?
a) Pociąg: czas od wyjścia z domu do hotelu w Poznaniu - ok. 5h, jedziemy TLKą. Koszty: 80 złotych TLK kl. 1 +10 zł od osoby na dojazd do Centralnego w Warszawie, 15 zł taxi do hotelu = 115 zł (komfort średni, na piechtę do stacji w Wołominie, na piechtę do autobusu, 5 przesiadek, nie wiadomo jaki tłok w pociągu, może nawet usiąść jak nie będzie, nie wiadomo ile się spóźni).

b) Samochód: czas od wyjazdu spod domu do hotelu: 3,5 h. Cena za autostradę - 58 zł, paliwo za 330km przy 6l/100 km - 88 zł = 146 zł. Komfort bardzo dobry, wygodna jazda od eski w Markach do Zjazdu w Poznaniu. Bez przesiadek, bez zbędnego skrępowania gadamy o czym chcemy, słuchamy czego chcemy. Za 30 zł więcej jak dla mnie się opłaca.
Źródło: militarium.net/forum/viewtopic.php?t=5122


Temat: Bosso View Express
Zinstalowałem i staram się coś zrobić. Przy okazji chciałbym wspomnieć o paru innych grach traktujących o koleji i tym podobnych tematach. Są to gry niestety niedarmowe, i trzeba za nie zapłącić, ale są warte swojej ceny, ponieważ każdą z nich przetestowałem :wink: O to i one:

Trainz
Bardzo udany symulator koleji. Wiele rodzaji pociągów. Scenerie w których sobie jeździmy sa naprawde miłe dla oka. Gra naprawdę godna uwagi, zwłaszcza że jest naprawdę bardzo dobra i cena za nią nie jest wygórowana, ponieważ wynosi niecałe 50 zł

Wymaganai sprzetowe:
P II 400 MHz, 64 MB Ram, WIN 95/98/XP

Train Simulator
Gra od microsoftu, napewno ciut gorsza od Trainz. Mimo tego, bardzo ładnie odwzorowano w tej grze kabinę maszynisty, pociągi (niestety bez pasażerów), można wagony w czasie jazdy oglądać z różnych ujeć kamery, od zewnątrz jak i w środku. Bardzo realistyczna grafika! Lecz niestety cena jest niezbyt zachęcająca, oscyluje w granicach 150 zł :?

Wymagania sprzętowe:
P II 300 MHz, 64 MB Ram, WIN 95/98/XP

Obie gry polecam, mimo iz nie sa darmowe i udostępnione w sieci (pomijam warezy i inne códa techniki :wink: ).
Źródło: metro.civ.pl/forum/viewtopic.php?t=33


Temat: Fani pociągów poszukiwani
13.06, godz. 10.00-17.00 - Dni Techniki Kolejowej 2010. W programie m.in.: teatrzyki "O Smoku Wawelskim" i "Muzykanci z Bremy", pokaz tresury psów i walk obronnych w wykonaniu straży ochrony kolei, quizy i konkursy. Wśród atrakcji wymienić należy: nocną wycieczkę tunelem średnicowym, symulator jazdy lokomotywą. Specjalnie dla dzieci organizatorzy zaplanowali naukę poprzez zabawę dotyczącą zagadnienia, jak zachowywać się bezpiecznie z prądem oraz jak obchodzić się z prądem i dlaczego warto wybierać kolej. Ponadto będzie można zjeżdżać na zjeżdżalni, wziąć udział w konkursach malarskich oraz spróbować sił w zawodach w siłowaniu się na rękę czy też w układaniu budowli z megaklocków. Dworzec PKP Warszawa Zachodnia (od strony ulicy Tunelowej), szczegóły na www.pkp.pl.
Źródło: stolicaonline.pl/viewtopic.php?t=480